از مهم‌ترین خدماتی که هر سازمان و شرکتی با مرکز تماس و سیستم‌های ویپ باید از آن بهره‌مند شود، خدمات پشتیبانی مناسب از این سرویس هاست . امروزه هر شرکتی، چه کوچک و چه بزرگ، برای ارتباط با مشتریان و در جهت جلب رضایت آنها، از خدمات تلفن گویا استفاده می‌کند.
همچنین از آنجاکه بخش اعظمی از ساعات کاری کارمندان صرف پاسخگویی به تماس‌های مشتریان می‌شود، بنابراین برای جلوگیری از اتلاف وقت کارمندان و ارتباطات بهینه با مشتری، بهترین راه حل برای افزایش بازدهی و ارزیابی عملکرد کارکنان مجموعه، استفاده از سیستم‌های ویپ است، اما این سیستم نیز همانند سایر سیستم‌ها بعضاً به دلایل مختلف، دچار اختلال خواهد شد.
بنابراین نیاز به بررسی سیستم توسط بخش خدمات پشتیبانی شرکت سرویس‌دهنده تلفن‌های گویا و سیستم‌های ویپ VOIP و دسترسی سریع به این بخش، اهمیت بسیاری دارد.

سیستم ویپ VOIP و خدمات پشتیبانی آن

برای نصب و راه اندازی ویپ (VOIP)، داشتن اینترنت پرسرعت و شبکه‌های پیشرفته کامپیوتری از اولین نیازهای شرکت متقاضی سیستم ویپ و تلفن گویا است. در سیستم‌های ویپ؛ از فناوری و علم دیجیتال بهره گرفته شده و دیگر از خطوط مسی تلفن‌های قدیمی خبری نیست.

در این سیستم، صداها به بسته‌های اطلاعاتیIP تبدیل شده و از طریق اینترنت جا به جا می‌شوند. بدین ترتیب کیفیت صدا در سطح بالاتری نسبت به تلفن‌های سنتی قرار دارد و از آنجاکه از اینترنت برای تماس‌ها استفاده می‌شود، بسیار ارزان تر و به صرفه تر از خطوط مخابراتی می‌باشد، اما برای بهره‌گیری از این سیستم، نیاز به خدمات پشتیبانی قوی وجود دارد.

راتا شبکه با ارائه کامل‌ترين و جامع‌ترین راه‌کارهای فناوری VoIP، از جمله يکپارچه‌سازی سيستم‌های تلفن بر روی شبکه IP، ايجاد مراکز تلفن مبتنی بر IP-PBX ، انتقال خطوط تلفن گویا بر روی بستر IP، مکالمه صوتی و تصویری بر روی بستر IP بین چندین نقطه و همچنین ارائه مراکز تلفن نرم‌افزاری و سخت افزاری، بهترین پشتیبانی ویپ را به مشتریان خود و تمام کسب و کارهایی که به دنبال بهینه‌سازی هزینه‌ها و افزایش کیفیت خدمات خود هستند، ارائه می‌دهد.

خدمات پشتیبانی ویپ راتا شبکه

1. مشاوره انتخاب مناسب‌ترین سیستم ویپ برای هر کسب و کار

از آنجاکه انتخاب سیستم‌های ویپ باید با توجه به نیاز و اهداف هر کسب و کاری صورت گیرد، راتا شبکه با بررسی و امکان سنجی تجهیزات موجود در شرکت‌ها، بهترین، با کیفیت‌ترین و ارزان‌ترین راهکار را در انتخاب سیستم‌های تلفنی مبتنی بر ویپ، ارائه خواهد نمود.

2. بررسی و عیب یابی مرکز تماس در صورت بروز هرگونه اختلال

زمانی که مرکز تلفن شما دارای خدمات پشتیبانی باشد، دیگر نگرانی و دغدغه‌ای بابت رفع عیب مشکلات مبدل خط تلفن شهری، خط E1، سیپ ترانک ، مشکلات تلفن ‌رومیزی تحت شبکه، تلفن‌های بیسیم ، مشکلات سرور ، اکو، کیفیت بد صدا، مسیرهای اشتباه در تماس‌های دریافتی و خروجی را نخواهید داشت و در سریع‌ترین زمان ممکن تشخیص و رفع مشکلات سیستم‌های تلفنی ویپ را برعهده خواهد گرفت. در واقع همیشه خیالتان راحت است که در صورت بروز هرگونه اختلال در بخش‌های سیستم تلفن ویپ، شرکت راتا شبکه آماده رفع عیب و پاسخگویی به شما خواهد بود.

3. بروزرسانی و توسعه سیستم VoIP

فرض کنید در شرکت خود یک نیروی جدید استخدام کرده‌اید. برای این شخص نیازمند ساخت یک داخلی، صندوق صوتی و هدایت تماس ورودی از طریق صف‌تماس و تلفن‌گویا هستید. بنابراین شرکت راتا شبکه می‌تواند در هر زمان که نیازمند افزودن امکانات یا تغییرات در مرکز تلفن ویپ بودید، در کنارتان باشد.

در صورت توسعه کسب و کارتان، نیاز به افزودن امکانات و قابلیت‌های جدید یا تغییر در سیستم تلفنی شرکت نظیر صندوق صوتی، منشی تلفنی هوشمند (IVR)، صف‌های تماس، Call Center، ضبط تماس‌ها و… خواهید داشت.
در این صورت کارشناسان ما نسبت به بروزرسانی‌ سیستم‌های تلفنی ویپ، انواع ماژول‌های ویپ و ارتقا امنیت شبکه سیستم تلفنی شرکت شما، اقدام خواهد نمود. از سایر خدمات پشتیبانی گروه مهندسی راتا شبکه می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • افزایش (یا کاهش) تعداد داخلی‌ها
  • تغییر نام خطوط داخلی اپراتورها
  • تغییر شماره تلفن تماس‌های ورودی یا خروجی با توجه به نیاز سازمان
  • تغییر در منشی تلفنی هوشمند (IVR)
    من جمله افزایش یا کاهش زیرمنوها و یا تغییر در شماره صف‌ها و داخلی زیر منوها
    آرشیو مکالمات ضبط شده قدیمی و کاهش حجم سرور
  • بررسی و رفع مشکل در زمان قطع احتمالی خطوط شهری آنالوگ، کارت گیت وی یا خطوط سیپ دیجیتال
  • آپدیت و به روزرسانی سیستم عامل سرور برای استفاده از قابلیت‌های جدید ویپ و یا رفع باگ‌های موجود

4. تهیه نسخه پشتیبان

سرورهای مرکز تلفن معمولا ظرفیت محدودی دارند و نمی‌توانند تمامی اطلاعات از جمله گزارشات مکالمات، صندوق صوتی و گزارشات عملکرد افراد پاسخگو را مدت زیادی ذخیره کنند. البته میزان دخیره اطلاعات وابسته به میزان هارد سرور است. به هر حال این ظرفیت هارد هر چه قدر هم بالا باشد در نهایت پر خواهد شد و نیازمند تخلیه بخشی از ظرفیت هارد خواهد بود. علاوه بر این موضوع ممکن است به هر دلیل بر اثر یک اتفاق تمام اطلاعات شما از روی سرور از بین برود. در این شرایط تهیه نسخه پشتیبان هم می‌تواند در شرایط بحرانی از دست دادن اطلاعات به شما کمک کند و همچنین از پر شدن فضای هارد جلوگیری خواهد کرد.

گروه مهندسی راتا شبکه به منظور کنترل و حفظ دیتای مشتریان خود راهکارهای جامعی در این زمینه ارائه می دهد و مشتریان این شرکت هیچگونه نگرانی و دغدغه ای بابت این موارد نخواهند داشت.

شرایط و ضوابط خدمات پشتیبانی VOIP

شرکتها و سازمان‌های دارای سیستم VOIP با مشکلات و چالش‌های زیادی روبرو می‌شوند که در نهایت کارشناس و متخصص حوزه ویپ و تلفن گویا باید این مشکلات را مرتفع سازد.

گروه مهندسی راتاشبکه ( ratanetwork ) برای رفع مشکل سازمان‌ها با عقد قرارداد پشتیبانی سیستم‌های ویپ و تلفن گویا، به 2روش حضوری و غیر حضوری (آنلاین) یا تلفنی، شرایطی را فراهم کرده است تا مشتریان بتوانند به راحتی از قابلیت‌های VOIP بهره‌مند شده و در زمان بروز اختلالات در سیستم در هر ساعت از شبانه روز، به کارشناسان دسترسی داشته و از خدمات پشتیبانی راتاشبکه، استفاده کنند.

راتاشبکه با عقد قرارداد معتبر شرکتی جهت ارائه خدمات نگهداری و پشتیبانی سیستم‌های ویپ (VoIP) نسبت به ارائه خدمات موردی برای شرکت‌های دارنده ویپ به صورت حضوری و خدمات از راه دور اقدام می‌نماید.

چگونگی ارائه پشتیبانی VOIP، طبق مفاد قرارداد خواهد بود. به طور مثال اگر تعداد داخلی زیاد و سیستم تلفن حساسی دارید، می‌توانید کارشناس پشتیبان را به صورت مستقر در محل شرکت خود داشته باشید. اگر نیازی به یک کارشناس مستقر ندارید، می‌توانید قرارداد را طوری تنظیم کنید که کارشناس و شرکت پشتیبانی ویپ به صورت دوره‌ای و حضوری سیستم را بررسی و در طول همین دوره به صورت آنلاین و On Call سرویس دهی کنند. به صورت کلی نحوه ارائه خدمات پشتیبانی ویپ بر اساس توافق، نوع و مقیاس پروژه شما تعیین می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تعرفه پشتیبانی ویپ ، نحوه قرارداد و دریافت مشاوره رایگان جهت نصب، راه اندازی و پشتیبانی سیستم‌های تلفنی VOIP ، کافیست با شماره‌ 555 300 91 – 021 تماس بگیرید و یا فرم مشاوره تلفنی رایگان را پر کنید و منتظر تماس کارشناسان راتاشبکه باشید.