ویپ ( Voip ) چیست ؟

VoIP (Voice over Internet Protocol) به معنای صدا از طریق پروتکل اینترنت است. VoIP یک فناوری است که به شما امکان می‌دهد تا با استفاده از خطوط مخابراتی و یا اینترنت با بستر شبکه، تماس‌های تلفنی را برقرار کنید.

با استفاده از VoIP، صدا به صورت دیجیتال تبدیل می‌شود و به صورت بسته‌های داده‌ای از طریق شبکه‌های TCP/IP  انتقال می‌یابد. این بسته‌های داده سپس در مقصد تجزیه و تحلیل می‌شوند و به صورت صوتی بازسازی می‌شوند. این فرایند تبدیل و انتقال داده صوتی به کمک شبکه‌های داده‌ای از مزایای اصلی VoIP است.

با استفاده از VoIP، شما می‌توانید از امکانات تلفنی بهبود یافته‌ای مانند تماس‌های چندطرفه، تماس‌های تصویری، انتقال تماس‌ها، ایجاد گروه‌های تماس و مکالمات رایگان یا با هزینه کمتر بهره‌مند شوید. علاوه بر این، VoIP امکان استفاده از تلفن‌های هوشمند، کامپیوتر، تبلت یا تلفن‌های IP را به شما می‌دهد.

VoIP از مزایای بسیاری برخوردار است از جمله کاهش هزینه‌های تماس، افزایش انعطاف‌پذیری، امکانات پیشرفته، قابلیت انتقال شماره تلفن، امنیت بالا و مقیاس‌پذیری. با راه‌اندازی یک سیستم تلفنی VoIP، می‌توانید از تکنولوژی پیشرفته‌تر و همه‌جانبه‌تری برای ارتباطات تلفنی سازمانی یا شخصی خود استفاده کنید.

ویپ ( Voip ) چیست ؟

VoIP (Voice over Internet Protocol) به معنای صدا از طریق پروتکل اینترنت است. VoIP یک فناوری است که به شما امکان می‌دهد تا با استفاده از خطوط مخابراتی و یا اینترنت با بستر شبکه، تماس‌های تلفنی را برقرار کنید.

با استفاده از VoIP، صدا به صورت دیجیتال تبدیل می‌شود و به صورت بسته‌های داده‌ای از طریق شبکه‌های TCP/IP  انتقال می‌یابد. این بسته‌های داده سپس در مقصد تجزیه و تحلیل می‌شوند و به صورت صوتی بازسازی می‌شوند. این فرایند تبدیل و انتقال داده صوتی به کمک شبکه‌های داده‌ای از مزایای اصلی VoIP است.

با استفاده از VoIP، شما می‌توانید از امکانات تلفنی بهبود یافته‌ای مانند تماس‌های چندطرفه، تماس‌های تصویری، انتقال تماس‌ها، ایجاد گروه‌های تماس و مکالمات رایگان یا با هزینه کمتر بهره‌مند شوید. علاوه بر این، VoIP امکان استفاده از تلفن‌های هوشمند، کامپیوتر، تبلت یا تلفن‌های IP را به شما می‌دهد.

VoIP از مزایای بسیاری برخوردار است از جمله کاهش هزینه‌های تماس، افزایش انعطاف‌پذیری، امکانات پیشرفته، قابلیت انتقال شماره تلفن، امنیت بالا و مقیاس‌پذیری. با راه‌اندازی یک سیستم تلفنی VoIP، می‌توانید از تکنولوژی پیشرفته‌تر و همه‌جانبه‌تری برای ارتباطات تلفنی سازمانی یا شخصی خود استفاده کنید.

مزایای ویپ ( Voip )

یکی از مزایای اصلی در سیستم تلفنی ویپ کاهش هزینه ها می باشد، به این صورت که دیگر برای ارتباط با سایر شعب خود نیاز به استفاده از خطوط مخابرات برای برقراری تماس نمی باشد و تنها با گرفتن یک داخلی این ارتباط برقرار خواهد شد.

با گسترش شرکت و افزایش تعداد کارکنان دیگر مانند سانترال های آنالوگ نیاز به خرید کارت برای مرکز تماس خود نیستید و تنها با خرید آیپی فون یا استفاده از تلفن نرم افزاری بر روی سیستم یا تلفن همراه میتوانید یک داخلی جدید ایجاد کنید.

با راه اندازی ویپ، دیگر نیاز به کابل کشی جدا برای ارتباط تلفن ها ندارید و میتوانید از همان بستر شبکه که معولا در همه سازمان ها وجود دارد استفاده کنید و این امر هم سبب کاهش هزینه های شما میشود و یا در صورتی که سرویس شبکه شما به صورت وایرلس است ، می توانید از تلفن های بی سیم ویپ استفاده کنید.

یکی دیگر از مزایای استفاده ویپ این هست که میتوانید فکس های دریافتی را به صورت فایل pdf به صورت نرم افزاری دریافت کنید و این موضوع باعث کاهش مصرف کاغذ و در نتیجه کاهش هزینه ها میشود. شما می توانید با زمان بندی و برنامه ریزی فکس های خود را در زمان های مقرر ارسال کنید و برای ارسال فکس می توانید فایل ها را به راحتی در نرم افزار آپلود کرده و سپس ارسا نمائید.

با راه اندازی سیستم ویپ نیاز به استفاده همه کارکنان به تلفن های سخت افزاری نیست و میتوانید از تلفن نرم افزاری و یک هدست بر روی لپ تاپ ، کامپیوتر ، تبلت و تلفن همراه استفاده کنید.

سیستم تلفنی ویپ برای برقراری تماس از کدک های پیشرفته استفاده می کند که باعث بهبود کیفیت صدا می شود و حتی می توانید کیفیت را شخصی سازی نمائید.

سیستم تلفنی ویپ امکانات متعددی مانند انتقال تماس، تماس همزمان ، صف های تماس ، مشخص کردن زمان تماس های دریافتی ، مشخص کردن تماس های درون و برون سازمانی ، منشی خودکار ، گرفتن پیام صوتی و هزاران امکانات دیگر را فراهم می کند.

سیستم تلفنی ویپ به دلیل داشتن یک پنل مدیریت کاربری آسان، امکانات مانیتورینگ و گزارش گیری قوی، مدیریت سیستم تلفنی را بسیار ساده می کند.

مزایای ویپ ( Voip )

هزینه راه اندازی ویپ Voip

میزان هزینه های سیستم تلفنی ویپ بستگی به نوع تجهیزات و نرم افزارهای استفاده شده و نیز تعداد و موقعیت شعب و دفاتر شرکت دارد. همچنین هزینه های پشتیبانی و نگهداری نیز باید در نظر گرفته شود. برای مثال، هزینه تجهیزات سخت افزاری مانند تلفن های IP و سرورهای VoIP و همچنین نرم افزارهای مورد نیاز می تواند بسته به نوع و برند تجهیزات و نرم افزارها متفاوت باشد.

اگر از چند شعبه استفاده می کنید هزینه های اینترنت نیز باید در نظر گرفته شود، زیرا سیستم تلفنی ویپ برای ارتباط با شعب بر روی شبکه اینترنت یا اینترانت کار می کند و برای راه اندازی سیستم ویپ، نیاز به اینترنت پایدار و با سرعت مناسب است.

در مورد هزینه های نگهداری و پشتیبانی، باید توجه داشت که سیستم تلفنی ویپ نیاز به پشتیبانی فنی دارد، از جمله تعمیر و نگهداری سخت افزار و نرم افزار، به روز رسانی و مدیریت شبکه، که می تواند هزینه های اضافی ایجاد کند.

به طور کلی، هزینه های راه اندازی ویپ بر اساس نیاز و شرایط هر شرکت متفاوت است و برای تعیین دقیق هزینه ها، بهتر است با یک شرکت متخصص در زمینه راه اندازی سیستم تلفنی ویپ مشورت کنید.

امکانات سیستم های مبتنی بر ویپ ( Voip )

کارشناسان راتا شبکه آماده پاسخگویی به کلیه درخواست های شما می باشند.

کارشناسان راتا شبکه آماده پاسخگویی به کلیه درخواست های شما می باشند.