فهرست مطالب

قرارداد پشتیبانی شبکه با شرکت‌های ارائه دهنده خدمات شبکه

عموما شرکت‌هایی که خدمات شبکه ارائه می‌دهند ، یکی از فعالیت‌هایشان ارائه خدمات پشتیبانی شبکه به موسسات و شرکت‌های مختلف است. این شرکت‌ها با توجه به آن که سابقه طولانی در کار شبکه و همچنین ارائه خدمات مختلف به شرکت‌های گوناگون دارند می‌توانند بهترین خدمات را برای شبکه و زیر ساخت‌های شبکه‌ای شرکت شما به اجرا در آورند. به اجرا در آمدن قرارداد پشتیبانی شبکه به صورت برون سپار دارای مزایای زیر خواهد بود.

  • صرفه جویی در هزینه‌ها
  • صرفه جویی در زمان
  • عدم نیاز به حضور همیشگی کارشناس در شرکت
  • استفاده از پشتیبانی به صورت راه دور
  • بازدید دوره‌ای شبکه
  • برخورداری از دانش فنی یک تیم حرفه‌ای
  • همچنین قراردادها را می‌توان از حیث پاره وقت بودن یا تمام وقت بودن مورد بررسی دقیق قرار داد.

برای دریافت نمونه قرارداد پشتیبانی شبکه گروه مهندسی راتا شبکه می‌توانید از طریق لینکی که در مقاله وجود دارد، اقدام کنید. مدت زمان اجرای قرارداد پشتیبانی شبکه از سوی شرکت‌های مختلف معمولا یکساله است؛ اما در صورت تمایل و رضایت طرفین می‌توانید این زمان در قرارداد را افزایش دهید. برای اطلاع دقیق از تعرفه قرارداد شبکه از طریق شماره‌های موجود در سایت با ما تماس بگیرید.

مزایای عقد قرارداد با شرکت پشتیبانی شبکه

برون سپاری خدمات پشتیبانی شبکه در مقایسه با استخدام کارشناس IT

  • استفاده از دانش یک شخص در سطح کارشناس IT برای امور نرم افزاری شبکه(امور زیرساخت نیاز به برون سپاری دارد)
  • در دسترس بودن در مواقعی که در شرکت حضور دارند به شرط نبودن در مرخصی و غیره
  • عدم اطمینان به ماندگاری تا پایان قرارداد کار
  • تفاوت هزینه قرارداد با شرکت پشتیبانی و استخدام کارشناس توسط شرگت ها
  • عدم نیاز به هزینه های جانبی در قبال استخدام کارشناس
  • عدم نگرانی به تعهد و حضوری کارشناس

قرارداد پشتیبانی شبکه با گروه مهندسی راتا شبکه

استخدام کارشناس IT برای پشتیبانی شبکه

راتا شبکه با استفاده از دانش، تخصص و تجربه تعداد زیادی از کارشناسان

و کارشناسان ارشد IT در امور نرم افزاری و زیرساخت شبکه

استفاده از دانش یک شخص در زمینه IT برای امور نرم افزاری و شبکه

در دسترس بودن کارشناسان راتا شبکه به صورت آنلاین و حضوری

در 24 ساعت شبانه روز– ارائه خدمات بهتر برای جلب رضایت کارفرما

در دسترس بودن فقط در ساعات کاری اداری به شرط نبودن در مرخصی و غیره

اطمینان از قرارداد و عدم نگرانی در خصوص واحد IT

عدم اطمینان به حضور کارشناس تا پایان قرارداد کاری

قراردادی منسجم و پایدار به مدت طولانی بین مدیر راتاشبکه

و مدیریت مجموعه شما

درگیر شدن مجموعه ها در زمان قطع همکاری یا استعفای کارمند IT

عدم پرداخت هزینه های حقوق ، بیمه ، مالیات و هزینه های دیگر

پرداخت هزینه های حقوق ، بیمه ، مالیات و هزینه های دیگر . . .

پرداخت حداکثر 50 درصد حقوق پایه یک کارمند معمولی بابت فاکتور 

دریافت کلیه خدمات IT با بیش از 20 نفر متخصص و باتجربه حوزه IT

پرداخت مبلغ 10 الی 12 میلیون تومانی برای یک کارشناس معمولی 

البته به غیر از بیمه و مزایا و عدم دریافت کلیه خدمات حوزه IT به دلیل محدودیت دانش و تجربه

قرارداد پشتیبانی شبکه

پشتیبانی از شبکه یکی از خدمات رایج و متداولی است که شرکت‌های مختلف به آن نیاز دارند. وابسته به آن که شرکت خدمات دهنده چه توانایی‌ها و چه خدمات قابل ارائه‌ای داشته باشد قیمت قرارداد می‌تواند متفاوت باشد. در صورتی که شما یک نمونه قرارداد اجرای شبکه را بررسی کنید به درستی از بندها و همچنین موارد مختلف موجود در قرارداد شبکه آگاه خواهید شد. اما سوالی که اینجا مطرح می‌شود این است که اصلا چرا ممکن است به پشتیبانی شبکه نیاز پیدا کنید؟

شاید برایتان عجیب باشد اما بسیاری از شرکت‌های بزرگ و سازمان‌ها علاوه بر داشتن واحد it در سازمان خود، ترجیح می‌دهند که خدمات مربوط به پشتیبانی شبکه را برون سپاری کنند؛ این موضوع اهمیت زیاد این مسئله را به خوبی نشان می‌دهد. شما می‌توانید با عقد قرارداد، پشتیبانی شبکه خود را به شرکت‌های ارائه دهنده خدمات شبکه برون سپاری کنید. برای عقد یک قرارداد اصولی باید به مواردی چون شرایط ویژه قرارداد، خدمات قابل ارائه، شرایط لغو قرارداد، هزینه‌های مربوط به این برون سپاری و … دقت داشته باشید.

اگر می‌خواهید یک قرارداد برای برون سپاری خدمات شبکه خود داشته باشید، در ادامه این مقاله به بررسی یک نمونه قرارداد اجرای شبکه پرداخته‌ایم که می‌توانید از آن برای عقد قراردادهای خود استفاده کنید. قراردادهایی که بسته می‌شوند می‌توانند فردی و یا شرکتی باشند. قراردادهای پشتیبانی از شبکه با افراد، با یک فرد متخصص شبکه بسته می‌شود درحالی‌که قراردادهای شرکتی، با یک شرکت ارائه دهنده خدمات شبکه منعقد می‌شود. صرفه جویی در زمان و هزینه، برخورداری از دانش فنی و تخصص یک تیم، بازدید دوره‌ای شبکه و … تنها برخی از مزایای قراردهای شرکتی هستند.

برای دریافت نمونه قرارداد پشتیبانی شبکه گروه مهندسی راتا شبکه می‌توانید از طریق لینکی که در مقاله وجود دارد، اقدام کنید. مدت زمان اجرای قرارداد پشتیبانی شبکه از سوی شرکت‌های مختلف معمولا یکساله است؛ اما در صورت تمایل و رضایت طرفین می‌توانید این زمان در قرارداد را افزایش دهید. برای اطلاع دقیق از تعرفه قرارداد شبکه از طریق شماره‌های موجود در سایت با ما تماس بگیرید.

نمونه قرارداد پشتیبانی و نگهداری شبکه

با توجه به فراگیر شدن کامپیوترها و شبکه های گسترده کامپیوتری در کسب و کارهای امروزی تصمیم گرفتیم نمونه قرارداد پشتیبانی شبکه و خدمات کامپیوتر را برای مدیران کسب و کار ها و همچنین همکاران خود قرار دهیم.

نمونه قرارداد پشتیبانی شبکه زیر برای بسیاری از پروژه های پشتیبانی و نگهداری شبکه های کامپیوتری ( گروه مهندسی راتا شبکه ) مورد استفاده قرار گرفته است.

اين قرارداد بين “شرکت راتاشبکه” به شماره ثبت ……………… ، شناسه ملی …………………………….. و کد اقتصادی ………………………. به نمايندگي ……………………………………………به نشانی تهران،  ستارخان، خیابان خسرو شمالی، برج بهاران، طبقه 7 ، واحد 7 و با شماره تلفن 91300555 که در این قرارداد “پیمانکار” ناميده مي شود از يك طرف و”………………………………………….” به شماره ثبت …………….. تاریخ ………………….. ، شناسه ملی ……………………. ، کد اقتصادی ……………………… به نمایندگی ……………………………… مدیرعامل با کدملی …………………………. ، تاریخ تولد …………….. ، فرزند ……………… و به نشانی …………………………………………………………………………………………………………………………..، با کد پستی …………………….. ، با شماره تلفن ………………………………….. و تلفن همراه ……………………………….. و ایمیل ……………………………. كه در اين قرارداد “کارفرما” ناميده مي شود از طرف ديگر با شرايط زیر در شهر تهران منعقد مي گردد.

 

ماده یک : موضوع قرارداد

  • پشتیبانی و نگهداری از سخت‌افزار و نرم‌افزار تجهیزات شبکه ای موجود در شرکت کارفرما به صورت حضوری و راه دور
  • ارائه مشاوره در حوزه خدمات IT جهت بهبود عملکرد سیستم و ارائه خدمات مشاوره در زمینه امنیت شبکه کارفرما
  • امور شبکه و یکپارچه سازی (سرورها، طراحی شبکه، امنیت شبکه، ادوات شبکه)
  • ارائه خدمات جهت ایجاد بستر مناسب برای نصب و راه اندازی نرم‌افزارهای کاربردی، اداری و عمومی

تبصره 1 : سرویس سخت افزاری کلیه تجهیزات در حیطه این قرارداد نمی باشد. در صورت بروز مشکلات سخت افزاری به نمایندگی های مجاز تعمیرات تخصصی ارجاع داده می شود.

ماده دو : مدت زمان قرارداد

  • قرارداد حاضر از تاریخ ………………. الی ………………. به مدت …………. دارای اعتبار و لازم الاجرا می‌باشد.

تبصره 2 : در صورت تمدید قرارداد برای نوبت بعدی، قرارداد جدید توسط پیمانکار تنظیم و تسلیم کارفرما می‌گردد.

ماده سه : مبلغ قرارداد

  • کل مبلغ قرارداد عبارت از ……………. ریال است که در انتهای هر ماه به مبلغ …………….. توسط کارفرما به شماره حساب ………………………..  و یا شماره کارت ………………………… پرداخت می گردد.

تبصره 3 : مبلغ فوق الذکر  بصورت خالص پرداختی بوده و شامل کسورات قانونی نمی باشد.

ماده چهار : تعهدات پيمانكار

  • پشتیبانی از تجهیزات سخت افزاری ، نرم افزاری و شبکه ای اعم از سرورها ، کلاینتها ، سوئیچ ها ، روتر ها ، فایروال ها ، اکسس پوینت ها ، تجهیزات حضورغیاب ، پرینتر ، اسکنر و دوربین های مداربسته به عهده پیمانکار بوده و آنها را بصورت دوره‌ای بررسی می‌کند.
  • در صورت درخواست کارفرما مبنی بر گسترش کمی و کیفی سیستم های رایانه ای و شبکه کامپیوتری و غیره فرآیند خريد قطعات براي تعويض/ ارتقاء بر عهده پیمانکار بوده و با تایید کارفرما می باشد و هزينه آن بصورت مجزا با ارائه فاكتور توسط کارفرما قابل پرداخت خواهد بود.
  • ارائه راهكارهاي مناسب براي بالا بردن ضريب اطمينان و سلامت اطلاعات موجود
  • ارائه راهكار مديريت پهناي باند و مانيتورينگ و عيب يابي منابع تحت شبكه
  • انجام بازدید دوره ای (مطابق با طرح انتخاب شده) در هر زمانی که نیاز باشد در غیر اینصورت هر ماه یکبار ، پیمانکار ملزم به حضور در محل کارفرما می باشد.
  • در صورتی که کارفرما اعلام نیاز به حضور پیمانکار بیش از تعداد روز تعیین شده (مطابق باطرح انتخاب شده) در ماه نماید ، طبق توافق طرفین به ازای هر ساعت حضور مازاد مبلغ …………. ریال به مبلغ ثابت پرداختی کارفرما افزوده خواهد شد که مبلغ مازاد بصورت ماهانه با ارائه فاکتور از سوی پیمانکار، توسط کارفرما قابل پرداخت خواهد بود.
  • پیمانکار متعهد است که همواره از نظر ارتباطی (تلفنی و اینترنتی و …) در ساعات کاری در دسترس باشد و پس از اعلام مشکل از سوی کار فرما راهکار رفع مشکل را ارانه نماید و چنانچه مشکل بر طرف نشد ظرف مدت حداقل ۲۴ ساعت کاری در محل کار فرما حاضر و در اسرع وقت (حداکثر ظرف مدت ۷۲ ساعت کاری) نسبت به رفع مشکل اقدام نماید.
  • پیمانکار متعهد است در صورت قراردادن تجهیزات مورد نیاز جهت سامانه پشتیبان گیری توسط کارفرما ، نسبت به راه اندازی سرورهای پشتیبان گیری اقدام نماید تا از تمامی داده ها و اطلاعات سرورها پشتیبان گیری نماید تا در صورت بروز مشکلات احتمالی در سرورها بتوان در اسرع وقت سرورها را احیا کرد و داده ها را بازیابی نمود.
  • پیمانکار موظف است چنانچه مشکل ایجاد شده بیشتر از زمان مذکور به طول می انجامد به کارفرما به صورت مکتوب (ایمیل) اعلام نماید.
  • کلیه‌ی اسناد و مدارک کارفرما جزو اطلاعات محرمانه تلقی میشود و پیمانکار متعهد به حفظ و نگهداری آن می باشد.
  • ارائه خدمات به صورت غیر حضوری (Remote) برا اساس نیازهای کارفرما و به دفعات می باشد و به مراجعه حضوری و فیزیکی در محل کارفرما اولویت دارد.

تبصره 4 : پیمانکار در قبال خسارت‌های ایجاد شده از طریق آتش سوزی، زلزله، سیل، قطعی برق و همچنین مشکلات بوجود آمده برای سیستم ها، سرورها و شبکه بر اساس نوسانات برق، قطعی برق و یا قطعی اینترنت هیچ مسئولیتی ندارد.

تبصره 5 : مديريت و حفاظت در مقابل حملات خرابكارانه برنامه ریزی شده و اختلال های ويروسي به عهده پيمانكار نمی باشد زیرا موارد ذکر شده در قرارداد کاملا مجزایی با عنوان  امنیت شبکه و بیمه اطلاعات  قابل اجراست که شرایط و مفاد خاص خود را دارد.

تبصره 6 : تامین نرم افزارهای مورد نیاز با پیشنهاد پیمانکار و تایید کارفرما خواهد بود و هزینه های خرید به عهده کارفرما خواهد بود.

تبصره 7 : تامین پهنای باند مناسب اینترنت برای استفاده کاربران شرکت با پیشنهاد پیمانکار و تایید کارفرما خواهد بود و پرداخت هزینه های آن به عهده کارفرما خواهد بود.

تبصره 8 : بازیابی اطلاعات کاملا به قدرت و ظرفیت تجهیزات کارفرما بستگی دارد و معمول آن حدود یک ماه می باشد.

ماده پنج : تعهدات کارفرما

  • کارفرما متعهد می گردد ، همزمان با عقد قرارداد برای امور محوله کلیه دسترسی ها ، مجوزهای تجهیزات شبکه ای و سایر اطلاعات را در اختیار پیمانکار قرار دهد. بدیهی است که در پایان مدت اجرای قرارداد ، پیمانکار کلیه دسترسی ها ، مجوزهای تجهیزات شبکه ای و سایر اطلاعات لازم را به کارفرما ارائه دهد.
  • کارفرما ابتدا باید اشکالات ایجاد شده را به صورت تلفنی به پیمانکار اطلاع دهد.
  • کارفرما متعهد می‌گردد پرداخت مبلغ ماهیانه مورد توافق در ماده 3 را به صورت منظم و بدون دیر کرد به پیمانکار پرداخت نماید.
  • كارفرما بایستی شرايطي فراهم نمايد تا پيمانكار بتواند براي اجرای تعهدات خود به طور آسان، به تجهيزات دسترسي داشته باشد و در مواردي كه تعمير هر يك از تجهيزات در محل كارفرما ممكن نباشد دستگاه مزبور را طی یک صورتجلسه به شرکت پشتیبانی پیمانکار ارسال نمايد.
  • کارفرما بدون هماهنگی با پیمانکار مجاز به پیاده سازی نرم افزار جدید و یا اعمال تغییر در شبکه از طریق کارشناسان دیگر نمی‌باشد و در صورت خلاف تعهد خود هیچ مسئولیتی بر عهده‌ی پیمانکار نیست.
  • فقط درخواست‌های نماینده کارفرما یا امضاء کنندگان قرارداد که در چارچوب مفاد قرارداد می‌باشد لازم الاجراء بوده و درخواست‌های دیگر عوامل که به تایید کارفرما نرسیده باشد، فاقد ارزش می‌باشد و پیمانکار هیچگونه تعهدی در قبال درخواست‌های افراد متفرقه ندارد.

تبصره 9 : خسارات عمدی و یا ناشی در بهره برداری از تجهیزات و یا تعمیرات انجام شده توسط افراد متفرقه به عهده کارفرما می باشد و در این صورت حق فسخ برای پیمانکار بوجود می آورد.

ماده شش : سخت افزار و تجهیزات کارفرما

  • تعداد : سخت افزار و تجهیزات جانبی کارفرما به شرح ذیل در دفتر تهران می باشد :
  • تعداد … عدد چاپگر
  • تعداد … عدد رایانه
  • تعداد … عدد دستگاه اکسس پوینت
  • تعداد … عدد سرور
  • تعداد … عدد سوئیچ
  • تعداد … روتر
  • تعداد … فایروال
  • تعداد … دوربین های مداربسته
  • تعداد … ضبط کننده ویدئویی
  • تعداد . . . دستگاه حضور غیاب

تبصره 10 : کلیه مشخصات تجهیزات درج شده در قرارداد صرفا جهت مشخص نمودن پشتیبانی آن ها می باشد و هیچگونه مسئولیتی متوجه پیمانکار نخواهد بود.

ماده هفت : رفع اختلافات احتمالی

  • چنانچه بر اثر وقوع شرايط خارج از كنترل ، برطرف کردن مشکل غیر ممکن باشد و یا با تاخیر صورت گیرد ، کارفرما و پیمانکار براي یافتن راه حل مناسب باید مشارکت کنند.
  • در صورت بروز هرگونه اختلاف نظر طرفین در تفسیر ، تعبیر ، انعقاد ، اعتبار ، فسخ ، نقض و غیره که از طریق مذاکرات فی مابین میسر نگردد، حل اختلاف از طریق مراجعه به مراجع قضایی ذیصلاح تهران امکان پذیر می باشد.

ماده هشت : حوادث قهريه (فورس ماژور)

  • وقوع حادثه قهريه بايد از طرف مقامات ذيصلاح دولت جمهوري اسلامي ايران رسماً گواهي شود و گواهي مزبور از طرف پيمانکار به کارفرما ارائه گردد .

تبصره 11 : حوادث قهريه عبارتند از : جنگ ، شورش ، زلزله ، آتش سوزي ، سيل ، شيوع بيماري مسري و اعتصاب عمومي كه خارج از كنترل و اراده طرفين قرارداد است .

ماده نه : شرايط فسخ قرارداد

  • در صورتيكه هر يك از طرفين قرارداد به تعهدات قراردادي خود عمل ننمايد طرف ديگر مي تواند با يك اخطار كتبي نسبت به فسخ قرارداد اقدام نمايد. بديهي است طرفين تعهدات خود را تا زمان فسخ قرارداد ادامه خواهند داد. لازم به توضيح است در صورت فسخ قرارداد از طرف كارفرما كليه هزينه هاي پیمانکار بابت اجراي قرارداد تا زمان فسخ آن در وجه پیمانکار پرداخت خواهد شد.

ماده ده : کلیات قرارداد

  • این قرارداد در 10 ماده ، 11 تبصره و در ۲ نسخه تنظیم گردیده و کلیه نسخه‌های آن دارای اعتبار یکسان می‌باشد و از تاریخ عقد قرارداد قابل اجراست. طرفین قرارداد متعهد به اجرای کلیه تعهدات مربوطه به خود و مفاد آن می‌باشند. در صورت هرگونه تغییر در قرارداد باید حتما به صورت کتبی و با رضایت دو طرف درج شود.